Ινομυαλγία

Η ινομυαλγία είναι ένα σύνδρομο που χαρακτηρίζεται από διάχυτο μυοσκελετικό πόνο, διάχυτη ευαισθησία και συνοδεύεται και από άλλες διαταραχές όπως προβλήματα ύπνου  και συναισθημάτων.

Είναι μια συχνή πάθηση που μπορεί να προσβάλει το 3%-6% του πληθυσμού. Παρόλο που το μεγαλύτερο ποσοστό προσβολής αφορά τις γυναίκες, αυτό δεν σημαίνει ότι άντρες, γυναίκες και παιδιά. Από το ποσοστό αυτό, το 75%-90% είναι γυναίκες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν

Ο διάχυτος πόνος είναι το κυριότερο από τα συμπτώματα, τα οποία μπορεί να είναι η αίσθηση κόπωσης, η υπερευαισθησία στο άγγιγμα, στο φώς και στον ήχο καθώς και διαταραχές στην μνήμη.

Ο πόνος της ινομυαλγίας περιγράφεται ως συνεχής βαθύς πόνος στους μύες και  παρατηρείται σε όλο το σώμα. Ο πόνος και η δυσκαμψία είναι πιο έντονα το πρωί μετά την έγερση. Μπορεί να υπάρχουν και νευρολογικά προβλήματα όπως τσιμπήματα, μουδιάσματα που επιδεινώνουν το αίσθημα της δυσφορίας.

Τα αίτια που προκαλούν την ινομυαλγία παραμένουν άγνωστα. Από έρευνες που έχουν διεξαχθεί, φαίνεται να  υπάρχει μια διαταραχή στην μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων προς το Κ.Ν.Σ. Η ινομυαλγία συνήθως συνυπάρχει με κάποια ρευματοπάθεια.

Η φυσιοθεραπεία, μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς στην ανακούφιση του πόνου. Είναι σημαντική η εφαρμογή ενός προγράμματος ήπιων ασκήσεων με διατάσεις, που θα βοηθήσουν στη διατήρηση του μυικού τόνου, στη μείωση του πόνου και στην δυσκαμψία των αρθρώσεων. Η άσκηση αυτή, θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Παράλληλα, η αναπνευστική φυσιοθεραπεία και κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης όπως επίσης και η θεραπευτική μάλαξη, μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα με ινομυαλγία.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευθέτηση ραντεβού, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το τμήμα φυσιοθεραπείας του Cyprus Pain Clinic στο 22026500.

Μαρία Καραμαλλάκη

Φυσικοθεραπεύτρια