Ψυχοθεραπευτική Παρέμβαση Στον Χρόνιο Πόνο

Ο χρόνιος πόνος είναι μία δυσάρεστη και πολύπλοκη εμπειρία που επηρεάζει το άτομο σωματικά, συναισθηματικά και κοινωνικά. Ο πόνος διαρκεί για μεγάλη χρονική περίοδο, χωρίς να μειώνεται όπως θα αναμενόταν και παρεμβαίνει στην καθημερινότητα του ατόμου. Για το κάθε άτομο που βιώνει πόνο, η εμπειρία αυτή είναι προσωπική και υποκειμενική αφού ο καθένας αντιλαμβάνεται τον πόνο διαφορετικά. Το άτομο κάνει προσπάθεια να διαχειριστεί συναισθηματικά το γεγονός ότι ο πόνος βρίσκεται στη ζωή του και δεν υποχωρεί. Πολύ συχνά, δυσκολεύεται να το αποδεχτεί και η σύγκρουση αυτή μεγαλώνει τον πόνο και τον κάνει να φαίνεται ακόμα πιο σοβαρός. Ο χρόνιος πόνος προκαλεί ανησυχία, στρες και συχνά οδηγά τους ασθενείς που υποφέρουν σε εσωστρέφεια και κατάθλιψη.

Η ψυχοθεραπεία είναι πολύ βασική θεραπεία στην αποκατάσταση ενός ασθενή με χρόνιο πόνο. Στόχος της ψυχοθεραπείας και αυτό που επιτυγχάνεται είναι το άτομο να αποκτήσει τα εφόδια να χειρίζεται καλύτερα τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει ο πόνος στην ζωή του τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά για να έχει μια πιο ήρεμη και ποιοτική ζωή. Βοηθά επίσης το άτομο που υποφέρει με χρόνιο πόνο να οργανώσει τη ζωή του και να γίνει πιο δραστήριο και παραγωγικό, ακόμα και όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα να υποχωρήσει τελείως ο πόνος.

Η αποδοχή της κατάστασης και το να διατηρηθεί ο ασθενής ενεργός στην αντιμετώπιση του πόνου, βοηθά να λειτουργήσει καλύτερα και με αυτοπεποίθηση στους διάφορους τομείς της ζωής του. Η οικογένεια και οι φίλοι του ασθενή με χρόνιο πόνο, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο πως το άτομο διαχειρίζεται και προσεγγίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Είναι σημαντικό οι επαγγελματίες που δουλεύουν με τον ασθενή αλλά και τα οικεία του άτομα να είναι δίπλα του συμπαραστάτες και να λειτουργούν ομαδικά για καλύτερη διαχείριση των συμπτωμάτων του πόνου και για την ψυχολογική ισορροπία του ασθενή.