Νευρόλυση για Επώδυνα Γόνατα

Η οστεοαρθρίτιδα του γόνατος αποτελεί μια πάθηση που προκαλεί χρόνιο πόνο. Ο πόνος που εντοπίζεται στην περιοχή του εκφυλισμένου γόνατος είναι οξύς, διαξιφιστικός, εντονότερος με την κίνηση και έχει σαν αποτέλεσμα τον αναγκαστικό περιορισμό των δραστηριοτήτων του πάσχοντος.

Για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου, που σαφώς υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής του ασθενούς, υπάρχουν θεραπείες συντηρητικές αλλά και χειρουργικές, όταν πλέον η κατάσταση είναι προχωρημένη και ο πόνος δεν ελέγχεται ικανοποιητικά με φάρμακα.

Η χειρουργική επέμβαση είναι γενικά αποτελεσματική για τους ασθενείς με προχωρημένη νόσο, αλλά σε άτομα μεγάλης ηλικίας και άτομα με άλλες συννοσηρότητες μπορεί να μην είναι η κατάλληλη επιλογή.

Επιπλέον, μερικοί ασθενείς δεν επιθυμούν τη χειρουργική επέμβαση, αλλά προτιμούν μη χειρουργικές επιλογές. Σε αυτούς τους ασθενείς, η εφαρμογή των ραδιοσυχνοτήτων στα γονιδιακά νεύρα μπορεί να είναι επιτυχής εναλλακτική λύση για την ελάττωση του πόνου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Η εφαρμογή των ραδιοσυχνοτήτων (RF) σε κλάδους του αρθρικού νεύρου (γονιδιακά νεύρα), παρέχει μια ανώδυνη και ασφαλή θεραπευτική τεχνική για την παρηγορητική διαχείριση του χρόνιου πόνου σε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα γονάτου. Αυτή η διαδικασία είναι βασισμένη στη θεωρία αποκλεισμού των αλγεινών ερεθισμάτων (του πόνου) προς τον νωτιαίο μυελό, με αποτέλεσμα την ανακούφιση από τον πόνο.

Εφαρμογή των Ραδιοσυχνοτήτων

Διαδερμικός Αποκλεισμός (block) γονιδιακών νεύρων με ραδιοσυχνότητες

Τι είναι η επέμβαση αυτή;

Η άρθρωση του γόνατος νευρώνεται από τους αρθρικούς κλώνους διαφόρων νεύρων, που είναι γνωστοί ως γονιδιακά νεύρα. Τα νεύρα αυτά μπορούν εύκολα να προσεγγιστούν με μια λεπτή βελόνα υπό ακτινοσκοπική καθοδήγηση. Η διαδικασία γίνεται συνήθως υπό τοπική αναισθησία. Με τη χρήση ραδιοσυχνοτήτων ακολουθεί νευρόλυση, δηλαδή καταστροφή των συγκεκριμένων νεύρων. Η όλη διαδικασία διαρκεί 15-30 λεπτά.

Ενδείξεις για μπλοκ του γονιδιακού νεύρου με ραδιοσυχνότητες

• Ασθενείς με χρόνιο πόνο γονάτου λόγω υποκείμενης οστεοαρθρίτιδας
  • Ασθενείς μετά από αποτυχημένη επέμβαση αντικατάσταση του γόνατος
  • Ασθενείς που δεν είναι υποψήφιοι για χειρουργική επέμβαση
  • Ασθενείς που θέλουν να αποφύγουν τη χειρουργική επέμβαση

Τι πρέπει να περιμένω μετά την επέμβαση αυτή;

Οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν άμεση ελάττωση του πόνου. Το αποτέλεσμα κατά κανόνα διαρκεί πολύ περισσότερο έναντι αλλών τεχνικών ενδοαρθρικής διήθησης κορτιζόνης ή υαλουρονικού οξέος. Η θεραπεία μπορεί να επαναληφθεί.

Επιπλοκές

Οι επιπλοκές είναι πολύ σπάνιες, ειδικά όταν η διαδικασία γίνεται υπό ακτινοσκοπική καθοδήγηση.