Ινιακή Νευραλγία

Ορισμός και συμπτώματα

Η ινιακή νευραλγία αναφέρεται στο χρόνιο πόνο που ξεκινά από τη βάση του κρανίου και εξαπλώνεται σε όλο το κεφάλι, προκαλώντας έντονους, διαξιφιστικούς πόνους.

Τα πιο κοινά συμπτώματα της ινιακής νευραλγίας περιλαμβάνουν:

• Αμφίπλευρο πόνο στο κεφάλι
  • Πόνο πίσω από τα μάτια
  • Πόνο στη βάση του κρανίου
  • Ζαλάδες
  • Υπερευαισθησία στο δέρμα του κεφαλιού
  • Δυσκαμψία στον αυχένα
  • Θολή όραση ή άλλα προβλήματα στην όραση

Αίτια Ινιακής Νευραλγίας

Η ινιακή νευραλγία αποδίδεται σε ερεθισμό ή κάκωση του μείζονος ή ελάσσονος ινιακού νεύρου. Η κάκωση του νεύρου μπορεί να προκληθεί από τραυματισμό, στρες, μόλυνση ή επαναλαμβανόμενες κινήσεις του αυχένα, συμπεριλαμβανομένης της συχνής κάμψης του αυχένα.

Κατηγορίες ινιακής νευραλγίας

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, τα αίτια της ινιακής νευραλγίας χωρίζονται σε τέσσερεις κατηγορίες:

• Αγγειακοί παράγοντες:
    Περιλαμβάνουν ερεθισμό της νευρικής ρίζας

• Νευρογενείς παράγοντες:
    Περιλαμβάνουν πόνο που προέρχεται από το νευρικό ιστό
  • Μυϊκοί παράγοντες:
    Περιλαμβάνουν πόνο που προέρχεται από τους μύες

• Οστεογενείς παράγοντες:
    Περιλαμβάνουν πόνο που προέρχεται από τα οστά

Επιπλέον, η ινιακή νευραλγία είναι πιθανό να συνυπάρχει με άλλες παθήσεις, όπως διαβήτη, οστεοαρθρίτιδα, αρθρίτιδα, όγκους στην αυχενική μοίρα και χρόνιους μυϊκούς σπασμούς στους αυχενικούς μύες.

Θεραπευτικές Επιλογές

Οι θεραπευτικές επιλογές για την ινιακή νευραλγία ποικίλουν. Ανάλογα με τη σοβαρότητα και την ένταση των συμπτωμάτων, η διαχείριση του πόνου επιτυγχάνεται με την εφαρμογή των ακόλουθων παρεμβάσεων, είτε ανεξάρτητα είτε σε συνδυασμό:

Μη επεμβατικές θεραπείες για ήπια συμπτώματα

Εάν τα συμπτώματα της ινιακής νευραλγίας είναι ήπια, συστήνονται στον ασθενή παρεμβάσεις όπως οι ασκήσεις χαλάρωσης, το yoga, ο διαλογισμός και η εφαρμογή θερμότητας ή κρύου στον αυχένα.

Σε περιπτώσεις όπου ο ασθενής δεν ανταποκρίνεται στις πιο πάνω επιλογές, ορισμένες συμπληρωματικές θεραπείες, όπως η χειροπρακτική, η φυσικοθεραπεία, ο βελονισμός και το μασάζ, μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση του πόνου.

Φαρμακευτικές θεραπείες

Οι παραδοσιακές φαρμακευτικές θεραπείες για την ινιακή νευραλγία περιλαμβάνουν τα μη-στεροειδή αντιφλεγμονώδη, τα αντικαταθλιπτικά, τα αντιεπιληπτικά και τα μυοχαλαρωτικά φάρμακα.

Επεμβατικές θεραπείες

Αποκλεισμός ινιακού νεύρου
Ο αποκλεισμός του ινιακού νεύρου συστήνεται για περιπτώσεις όπου τα συμπτώματα ινιακής νευραλγίας είναι μέτρια προς σοβαρά. Διεξάγεται με την έγχυση τοπικού αναισθητικού και στεροειδούς στην περιοχή του νεύρου. Με την τεχνική αυτή, επιτυγχάνεται ο αποκλεισμός των σημάτων πόνου από την επηρεαζόμενη περιοχή και συνεπώς η μείωση του πόνου σε σημαντικό βαθμό.

Ενέσεις αλλαντικής τοξίνης
Οι ενέσεις αλλαντικής τοξίνης στο νευρικό ιστό συμβάλλουν στον αποκλεισμό των υπέρμετρων νευρικών ερεθισμάτων και συνεπώς στη μείωση του πόνου.

Εφαρμογή ραδιοσυχνοτήτων
Η διαδερμική νευρόλυση με ραδιοσυχνότητες είναι μια ελάχιστα επεμβατική μέθοδος που περιλαμβάνει την εισαγωγή ενός ηλεκτροδίου κάτω από το δέρμα μέσω ειδικής βελόνας, το οποίο διεγείρει ηλεκτρικά το επηρεαζόμενο νεύρο και εμποδίζει τη μεταφορά των σημάτων πόνου στον εγκέφαλο. Συστήνεται για ασθενείς που δεν ανταποκρίνονται στις μη επεμβατικές θεραπείες για την ινιακή νευραλγία.

Χειρουργική επέμβαση
Η χειρουργική επέμβαση συστήνεται σε σπάνιες περιπτώσεις, όπου ο ασθενής δεν ανταποκρίνεται σε καμία θεραπευτική παρέμβαση. Ανάλογα με την περίπτωση, μπορεί να διενεργηθεί είτε μικροαγγειακή αποσυμπίεση, είτε διέγερση του ινιακού νεύρου.